Sveikata | jto.lt

Benzino svorio kritimas ir sveikata, Išvenk plaučių vėžio – nerūkyk!

Liga, kurios ženklus galima aptikti priešais veidrodį: požymiai akivaizdūs   4 Prognozuojama, kad m. Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, plaučių vėžys yra labiausiai paplitusi ir agresyviausia onkologinė liga pasaulyje, lemianti didžiausią mirštamumą.

Ką daryti, kad hemoglobinas atsistatytu? Patarkite ką reikėtų daryti, gal pas specialistą kreiptis, ar užteks pagerti papildus? Hemoglobino nesityriau. Kokius preparatus reiktų vartoti? Kokis preparatus turėčiau vartoti, kad šis rodiklis pagerėtų?

Lietuvoje nuo šios ligos kasmet miršta apie žmonių, apie iš jų — vyrai. Nors lietuvių moterų sergamumas šia liga yra mažesnis nei Europos Sąjungos vidurkis, tačiau vyrų rodikliai gerokai viršija vidurkį. Tyrimais įrodyta, kad pagrindinis plaučių vėžį sukeliantis veiksnys benzino svorio kritimas ir sveikata tabako rūkymas. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento duomenimis, Lietuvoje rūko beveik trečdalis gyventojų 31 proc.

Sveikatos ugdymas

Tuo galima paaiškinti vyrų mirštamumo nuo plaučių vėžio Lietuvoje statistiką. Plaučių vėžys dažniausiai nustatomas pavėluotai, nes pirmosios stadijos dažniausiai būna besimptomės. Nesant simptomų žmonės nesikreipia į gydytojus, nėra atliekami tyrimai, todėl besimptomiai ligos atvejai sudaro tik 6 proc.

Dažniausiai jie nustatomi tiriant dėl gretutinių ligų.

benzino svorio kritimas ir sveikata

Klinikiniai simptomai paprastai atsiranda navikui padidėjus arba išplitus į kitą vietą. Navikui augant pacientus pradeda varginti bendrieji negalavimai, tokie kaip nuovargis, silpnumas, pablogėjęs apetitas, svorio kritimas, kūno temperatūros padidėjimas ir karščiavimas.

Onkologinę ligą išduoda ir nuovargis, mažesnis apetitas - DELFI Sveikata

Vėlesnėse vėžio stadijose ligos simptomai ryškėja, atsiranda specifiniai simptomai: kosulys, dusulys, skrepliavimas, atsikosėjimas krauju, krūtinės ląstos skausmas.

Pacientų išgyvenamumas priklauso nuo simptomų pasireiškimo: kai liga besimptomė, 5 metus išgyvena 18 proc. Dažniausiai plaučių vėžys metastazuoja į kepenis, kaulus, antinksčius, smegenis, kaklo limfmazgius. Plaučių vėžys ir rūkymas Rūkymas yra pagrindinė išvengiama plaučių vėžio priežastis. Jis nulemia 8 iš 10 plaučių vėžio atvejų 86 proc. Tabako dūmuose yra apie įvairių medžiagų, tarp jų anglies monoksidas, kietosios dalelės, dervos ir kancerogenai benzinas, polinis, benzpireno nitrozaminai.

Būtent pastarieji žaloja ląstelių DNR, įskaitant benzino svorio kritimas ir sveikata genus, kurie saugo organizmą nuo vėžio. Viena surūkyta cigaretė greičiausiai nesukels DNR pažeidimų ir vėžio.

Dalies degalų kaina – žemiau euro: ragina neskubėti įsigyti benzino ar dyzelino pigiau

Dažniausiai jis išsivysto po keliolikos ar keliasdešimties metų rūkymo. Tačiau tyrimai rodo, kad kaskart surūkius 15 cigarečių ląstelėse atsiranda DNR pakitimai, kurie gali išprovokuoti naviko augimą. Žmonės, per dieną surūkantys iki 14 cigarečių, turi 7 kartus didesnę riziką mirti nuo plaučių vėžio, palyginti su nerūkančiais žmonėmis. Pradėjus rūkyti jauname amžiuje rizika susirgti yra didesnė, nei pradėjus rūkyti vyresniame amžiuje. Pasyvus rūkymas tabako dūmų įkvėpimas šalia rūkant kitiems žmonėms taip pat didina plaučių vėžio riziką, tačiau ji yra ženkliai mažesnė nei aktyvių rūkalių.

Rūkymas taip pat didina mažiausiai 13 kitų vėžio tipų išsivystymą, tokių kaip gerklų, stemplės, burnos ir ryklės, šlapimo pūslės, kasos, inkstų, kepenų, skrandžio, žarnyno, gimdos kaklelio, kiaušidžių, nosies ir prienosinių ančių ir kai kurių leukemijų tipų.

Metimas rūkyti ženkliai sumažina plaučių vėžio riziką.

Išvenk plaučių vėžio – nerūkyk!

Kuo anksčiau žmogus meta rūkyti, tuo mažesnis yra liekamasis efektas. Tyrimai rodo, kad metus rūkyti po 10 metų plaučių vėžio išsivystymo rizika sumažėja perpus, o metus rūkyti iki 30 metų amžiaus, numatoma gyvenimo trukmė išlieka tokia pat kaip ir nerūkančiųjų. Kaip mesti rūkyti? Metimas rūkyti — pagrindinė veiksminga plaučių vėžio profilaktikos priemonė.

Kaip neapsinuodyti gydantis vėžį?

Šiuo metu yra sukurta nemažai priemonių, padedančių mesti rūkyti, kurios yra daugiau ar mažiau veiksmingos, priklausomai nuo rūkymo laiko, priežasties, žmogaus charakterio ir laukiamo rezultato.

Pasaulio sveikatos organizacija siūlo pradėti nuo 4 žingsnių programos: 1. Nustatyti metimo rūkyti datą. Svarbu pasirinkti kuo ankstesnę datą ir nusistatyti kuo trumpesnį periodą, kuris paskatins greičiau pasiekti tikslą.

Komentuoti:

Pranešti draugams, šeimai ir bendradarbiams. Svarbu, kad žmonės, su kuriais dažniausiai bendraujate, žinotų apie jūsų planus ir jus palaikytų. Galite paprašyti, kad sunkiomis akimirkomis primintų apie užsibrėžtą tikslą ir padrąsintų atsisakyti cigaretės. Dar geriau, kai turite draugą, kuris taip pat nori mesti rūkyti.

  1. Išvenk plaučių vėžio – nerūkyk!
  2. Teisingumo ministras: kitą savaitę teiksime įstatymų paketą, suteikiantį teisę reguliuoti kainas   Ar verta lietuviams džiaugtis tokiu kainų kryčiu — čia ekspertų nuomonės išsiskyrė.

Su juo galėtumėte dalytis įspūdžiais, palaikyti vienas kitą ar varžytis dėl greitesnio rezultato. Numatyti iššūkius artėjant išbandymo metui. Mesti rūkyti nėra paprasta.

man reikia numesti svorio japonų kalba

Svarbu žinoti, kad pirmos dienos ir savaitės bus sunkiausios dėl abstinencijos simptomų, todėl reikia iš anksto juos žinoti ir pasiruošti jiems. Pašalinti benzino svorio kritimas ir sveikata gaminius iš aplinkos. Kuo mažiau tabako gaminių matysite savo aplinkoje ir laikysitės toliau nuo rūkančių žmonių, tuo lengviau bus pasiekti tikslą.

Staigiai nutraukus cigarečių rūkymą atsiranda jose esančio nikotino abstinencijos simptomai, tokie kaip galvos skausmas, kosulys, nenumaldomas potraukis rūkyti, padidėjęs apetitas ir svorio augimas, nuotaikos pokyčiai benzino svorio kritimas ir sveikata, irzlumas, nusivylimas ar pyktisnerimas, sumažėjęs širdies ritmas, dėmesio sutrikimas, į gripą panašūs simptomai ir nemiga.

Šie simptomai yra kiekvienam skirtingi, bendra tai, kad jie laikini trunka apie 2—4 svorio netekimas dėl traumos. Yra 2 būdai su jais kovoti: kognityvinė-elgesio terapija ir farmakologinė-medicininė terapija. Kognityvinė-elgesio terapija apima veiksmus, kurie palengvina abstinencijos simptomus. Tai benzino svorio kritimas ir sveikata ir gilus miegas, pakankamas fizinis krūvis, užimtumas, sveikatai palanki ir subalansuota mityba, pakankamas suvartojamo vandens kiekis, poilsis, relaksacija ir teigiamos mintys, maloni veikla, joga, meditacija, masažas ir kita.

Farmakologinė-medicininė terapija vadinamoji nikotino pakaitinė terapija apima vaistinius preparatus, kurie papildo organizmą nedideliais nikotino kiekiais, mažindami abstinencijos simptomus. Dažniausiai iš tokių produktų vartojama nikotino guma ir nikotino pleistras, kurie yra lengvai prieinami kiekvienam. Sunkesniais atvejais reikalinga šeimos gydytojo benzino svorio kritimas ir sveikata, kurios metu gali būti išrašomi stipresni vaistai arba nukreipiama pas specialistą.

Kartais taikoma psichologinė grupinė terapija, aiškinimo ir mokymo konsultacijos, hipnozė ir pan. Benzino svorio kritimas ir sveikata rezultatams pasiekti ir atkryčio prevencijai siūloma metantiesiems rūkyti išstudijuoti savigalbos literatūrą, kreiptis į specialistus patarimų, dalyvauti privačiose ar grupinėse elgesio modeliavimo konsultacijose.

Rūkymas yra pagrindinė išvengiama plaučių vėžio, kasmet nusinešančio apie Lietuvos gyventojų gyvybių, priežastis. Metimas rūkyti — pagrindinė veiksminga šio vėžio tipo profilaktikos priemonė. Yra sukurta daug būdų, kaip atsikratyti šio žalingo įpročio, todėl visada galima pasiekti norimą rezultatą.

benzino svorio kritimas ir sveikata

Nors šis procesas nėra labai greitas ir paprastas, tačiau būtinas siekiant išvengti mirtinos ligos. Mesti rūkyti niekada nevėlu! Pagal Lietuvos ir užsienio literatūrą parengė Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro Neinfekcinių ligų profilaktikos skyriaus visuomenės sveikatos administratorė Evelina Voitonis Nuorodos kopijavimas Onkologinę ligą išduoda ir nuovargis, mažesnis apetitas Nuoroda nukopijuota Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.